3𝓓 𝓸𝓹𝓭𝓻𝓪𝓬𝓱𝓽 – 𝓛𝓪𝓼𝓮𝓻𝓼𝓷𝓲𝓳𝓭𝓮𝓻

De opdracht was om een ontwerp te maken voor een eigen 3D dier, dat moest je doen het programma Illustrator.

Ik snapte het vrij snel en het ging soepel en vrijwel zonder moeilijkheden. Ook al zijn sommige dingen in het ontwerp te klein.

De techniek die je kon gebruiken was de lijnen kleuren geven zodat de lasersnijder zou snappen wat hij ermee moest doen. Ik had de opdracht op tijd ingeleverd.

𝓢𝓽𝓸𝓹𝓶𝓸𝓽𝓲𝓸𝓷 𝓕𝓲𝓵𝓶𝓹𝓳𝓮

De opdracht was om met een groepje een stopmotion video te maken, om dat te doen moest je onderdelen uit de computer halen, ze benoemen en ze er weer terug in doen.

Voor deze opdracht hebben we de app Stopmotion Studio gebruikt. De opdracht zelf ging goed, alleen soms gingen we niet heel snel en bleven we even vasthangen. Deze opdracht moest je scrummen, ik was blij met m’n groepje want we lagen op 1 lijn met het idee en het ging maken van het filmpje ging soepel.

De opdracht was uiteindelijk wat makkelijker en leuker dan ik had verwacht.

𝓣𝓮𝓵𝓮𝓯𝓸𝓸𝓷 𝓗𝓸𝓮𝓼𝓳𝓮 – 𝓣𝓲𝓷𝓴𝓮𝓻𝓬𝓪𝓭

De opdracht was om met  behulp van het programma Tinkercad een telefoon hoesje te ontwerpen.

We hebben gewerkt met het programma Tinkercad met dat programma kan je dingen ontwerpen in 3D.

Het werken met het programma ging soepel en redelijk snel, het enige was er fout is gegaan is dat het hoesje te klein is voor mijn telefoon ik had wel een extra centimeter erbij gerekent toen ik het hoesje ging maken maar dat was blijkbaar niet genoeg.

Ik ben vergeten om het hoesje een beetje te versieren dat kwam omdat ik niet zo veel tijd meer had om het af te maken want ik was 1 les ziek.

Het telefoonhoesje had ik op tijd klaar maar niet op tijd op de website gezet.

Het programma was verder wel fijn om mee te werken want het was makkelijk te begrijpen.

𝓘𝓵𝓵𝓾𝓼𝓽𝓻𝓪𝓽𝓸𝓻 𝓸𝓹𝓭𝓻𝓪𝓬𝓱𝓽 – 𝓔𝓲𝓰𝓮𝓷 𝓹𝓸𝓹𝓹𝓮𝓽𝓳𝓮

De opdracht was om met behulp van het programma , Adobe Illustrator een eigen game karakter te maken en dit is mijn resultaat:

het ging vrij makkelijk omdat ik al wat ervaring had opgedaan van de vorige Illustrator opdracht.

Behalve alleen het poppetje ontwerpen moest je het ook in een omgeving zetten waar het thuishoort:

In dit geval heb ik mijn karakter op een plank tussen wat knuffels gezet, sinds datde meest logische optie was.

𝓘𝓵𝓵𝓾𝓼𝓽𝓻𝓪𝓽𝓸𝓻 𝓸𝓹𝓭𝓻𝓪𝓬𝓱𝓽

De opdracht voor deze keer was de poppetjes namaken van een instructiefilmpje, het was de bedoeling dat je een beetje zou leren over hoe je een eigen poppetje zou kunnen ontwerpen.  Het was wel wat moeilijker om te doen omdat wij een nieuwere versie hebben van illustrator, ook de vormen die we moesten namaken waren ingewikkeld, zoals de mond namaken.

De deadline was vrijdag 2 november en dat is precies de datum dat ik het af had gemaakt. De opdracht heeft wel geholpen illustrator een beetje beter te kunnen begrijpen.

 

 

 

𝓟𝓱𝓸𝓽𝓸𝓼𝓱𝓸𝓹 𝓸𝓹𝓭𝓻𝓪𝓬𝓱𝓽 – 𝓖𝓮𝔃𝓲𝓬𝓱𝓽 𝓿𝓮𝓻𝓿𝓸𝓻𝓶𝓮𝓷

De bedoeling van deze opdracht was om het gezicht van het ene persoon, op het gezicht van een ander te editten. Deze opdracht moesten we doen met Adobe Photoshop. Het uitknippen van het gezicht was wat makkelijker dan het gezicht op het andere gezicht te plakken en het dan ook nog realistisch te laten lijken. Volgende keer zou ik waarschijnlijk wat meer tijd in het inblenden moeten steken.  Ik heb deze opdracht net op tijd af gekregen. De opdracht was wel leerzaam omdat je de tools met knippen en plakken wat beter leert kennen.

 

 

𝓟𝓱𝓸𝓽𝓸𝓼𝓱𝓸𝓹 𝓸𝓹𝓭𝓻𝓪𝓬𝓱𝓽 – 𝓖𝓮𝔃𝓲𝓬𝓱𝓽 𝓿𝓮𝓻𝓿𝓸𝓻𝓶𝓮𝓷

Dit is de eerste opdracht die we moesten doen, de bedoeling van de opdracht was dat je een gezicht moest gaan vervormen. Het programma wat ik voor deze opdracht gebruikt heb is Adobe Photoshop. Ik heb eigenlijk geen moeilijkheden gehad met deze opdracht omdat ik al een klein beetje bekend was met het programma. Ik heb geen ideeën voor hoe ik het een volgende keer beter zou kunnen doen want naar mijn gevoel ging het goed.  Er waren nog niet echt eisen aan deze opdracht behalve dat je een beetje moest leren wat de tools deden. Ik heb me wel aan de deadline gehouden want ik had de opdracht in dezelfde les dat we de opdracht kregen af.  Ik heb geen tips om de opdracht beter te maken omdat het een vrij simpele opdracht was

  <– Voor <– Na