Meesterproef

Ik heb gekozen voor het maken van de zomercollectie voor Fatch als mijn meesterproef. De zomercollectie moest warmte en zomer uitstralen, daarom heb ik gekozen voor meer kleuren in mijn designs en meer illustraties. De strakke uitstraling waar FATCH voor staat is terug gekomen in de mainlogo’s.

Ik heb 2 logo’s gemaakt, het Koi fish logo en het blad logo. Voor beide van deze logo’s heb ik zowel een borstlogo als een ruglogo gemaakt. De logo’s met De brandname erin verwerkt zijn de borstlogo’s. De illustraties zonder de brandname erin verwerkt zijn de ruglogo’s

Het was een enorm lang proces, ik heb veel nieuwe dingen geleerd maar ook veel gebruik gemaakt van kennis die ik uit voorgaande projecten had opgedaan. Ik heb veel gespeeld met kleuren en transparanties om de kleur zo pakkend mogelijk te maken en zo natuurgetrouw mogelijk.

Als ik terug kijk op het hele proces, van de schetsen tot een daadwerkelijk logo ben ik enorm tevreden over het eindreslultaat. Het zijn enorm pakkende en kleurijke logo’s die zeker bii de zomer passen! Al met al een enorm gave opdracht and one big learningcurve!

Automatisering

De opdracht luidde als volgt: ”Automatiseer iets waar je dagelijks mee te maken hebt” We konden kiezen uit verschillende ontwerpen zoals een winkelpui, parkeergarage, containeroverslag en een lopende band. Je mocht zelf ook een ontwerp verzinnen met je team, Ons team heeft gekozen voor het verzinnen van een eigen ontwerp.

Kick, Koen, Luuk en ik vormde samen een team, Wij hadden gezamenlijk besloten om een eigen ontwerp te verzinnen en te gaan automatiseren. We kozen voor het automatiseren van een huis. Wij wilde onder andere een parkeergarage maken die vanuit de grond omhoog zou komen als de auto aan zou komen rijden, zodra de auto de garage in was gereden zou hij weer terug zakken in de grond. Daarnaast wilde we ook een poort automatiseren.

We werkte bij deze opdracht weer met Scrum, na dat we de taken hadden verdeeld gingen we aan de slag. de taken waren als volgt verdeeld: Koen en Luuk gingen de garage en de poort automatiseren en Kick en ik gingen de garage en de poort van Lego bouwen.

tijdens het proces er vaarde we veel tegenslagen, het programmeren en bouwen van de garage en poort was moeilijker dan we hadden gedacht. Gezamenlijk hebben we wel alle problemen kunnen oplossen en zijn we toch tot een goed eind-product gekomen.

Eind product opdrachtgever

Zie hier boven het eindproduct. Ik heb na een aantal weken hard werken aan de typografie eindelijk het eindproduct kunnen opleveren aan mijn opdrachtgever. Ik heb tijdens het proces veel contact gehad met mijn opdrachtgever om ervoor te zorgen dat het eindproduct precies zo zou worden zoals de opdrachtgever wilde.

De Feedback van mijn opdrachtgever: “Wij zijn zeer tevreden over het eindproduct, Daarnaast zijn wij ook zeer tevreden over de communicatie. We kregen wekelijks foto’s van de progressie en gaven goedkeuring of feedback. We hebben gevraagd naar een strakke moderne typografie en dat is precies wat wij hebben gekregen.”

Ik ben Persoonlijk ook zeer tevreden over het eindproduct, Elke horizontale lijn is precies even lang en heeft precies een hoek van 0 graden. Elke verticale lijn is precies even lang en heeft een hoek van 70 graden.

Progressie opdracht opdrachtgever

Deze vakantie ben ik veel bezig geweest aan de Typografie voor Samuel & Bink. Ik heb daarnaast veel contact met de opdrachtgever gehad, ik heb veel designs en schetsen naar de opdrachtgever gestuurd om zeker te weten dat ik aan het maken was wat hun daadwerkelijk als eindproduct willen hebben.

Ze waren zeer tevreden over de schetsen en de designs die ik tot nu toe had gemaakt, dit is voor mij het signaal dat ik goed bezig ben en veder kan werken aan het daadwerkelijk eind product.

Opdracht voor een opdrachtgever

De opdracht luid als volgt: Maak een product voor een opdrachtgever. De begin stappen van de opdracht zijn: Het zoeken van een opdrachtgever, uitzoeken wat voor product je opdracht gever wil en hoe je dat product daadwerkelijk gaat produceren.

Ik heb als opdrachtgever het bedrijf Samuel&Bink. Zij leveren de volgende diensten: Het ontwikkelen van site’s, film en video productie en fotografie. Zij hebben momenteel de opdracht om een site te maken voor een bedrijf. Dat bedrijf wil graag een eigen typografie voor hun site hebben, zodra het desbetreffende bedrijf het logo van Fatch zag waren ze verkocht en wilde ze een soortgelijke typografie hebben. Een typografie met een strakke moderne uitstraling. 

Samuel&Bink heeft mij dus gevraagd of ik deze typografie wil produceren voor het bedrijf. 

Ik ga gebruik maken van dezelfde soort schuine lijnen die ik ook heb gebruikt in de typografie van Fatch, dit om zo’n strak en modern mogelijk soort typografie te maken. 

Opdracht Lamp

 

De opdracht luidde als volgt: Maak een lamp met de lasercutter.

Ik ben begonnen met het desingen van mijn lamp.  Ik heb het desing van mijn lamp afgeleid van een hijskraan, Ik wilde dat de lamp een industriële  look kreeg.  Ik heb daarom mijn best gedaan om alles zo industrieel mogelijk eruit te laten zien door middel van het zichtbaar houden van de punten waar de stukken hout aan elkaar verbonden zijn.

Ik ben zelf redelijk tevreden over het eindproduct, de industriële look komt overduidelijk terug in mijn eindproduct. Er zijn natuurlijk wel een aantal verbeter punten zoals: Het beter weg werken van de kabels, gebruik maken van rasteren en het plaatsen van de lamp zelf op een beter plek. daarnaast heb ik het proces ligt onderschat, het desing moest meerdere malen aangepast worden tot alles daadwerkelijk een goeie vorm had en op elkaar pastten. Daarom was het wel heel belangrijk om een aantal prototypes te maken, die zorgen ervoor dat je meer inzicht op je desing krijgt.

wat ik volgende keer anders ga doen is:  het meer tijd nemen voor het bedenken van mijn desing waardoor kleine foutjes minder snel voorkomen, waardoor het eindproduct beter is.

 

 

 

 

 

 

 

Computer Film

De opdracht luide als volgt: Maak een video met een verhaallijn waarin naast de verhaallijn ook de onderdelen van een computer worden benoemd. In dit geval gingen we weer werken met Scrum, Er werden eerst teams gemaakt. Mijn team bestaat uit: Kick Duijn en Thymen Wesseling. We hebben eerst de standaard procedures gevold van Scrum. Er was een ding  essentieel  voor het maken van deze video: Een mooie combinatie maken tussen een spannende verhaallijn en het benoemen van computer onderdelen. We hebben dus ook ons uiterste  best gedaan om een goed script te schrijven. Helaas is in de uitvoering van het script is er wel wat mis gegaan, de dingen die we er heel graag in wilden die ons verhaal in de video zou versterken waren helaas niet mogelijk. uiteindelijk hebben we wat kleine aanpassingen gedaan en hebben we toch alle beelden kunnen maken.  Zie eindresultaat op Vimeo onder de Titel: The Computer IT&M OPDRACHT. We vonden het alle drie een hele gave opdracht we zijn veel te weten gekomen over wat er nou allemaal in een computer zit. We vonden het wel jammer dat we geen gebruik konden maken van professionele camera’s vanuit school dat zou de opdracht uitdagender maken!

photoshop opdracht (Deel 2)

De opdracht luid als volgt: Maak een foto en bewerk die foto zo realistisch mogelijk.  ik heb als achtergrond foto een golvende zee gebruikt, vervolgens heb ik een foto van downhill longboarder op de plaats van een golfsurfer gefotoshopt. ik vind persoonlijk dat er een mooie associatie ligt tussen het boarden en surfen daarom heb ik een zee als achtergrond foto gebruikt en in plaats van een jongen die aan het surfen is een foto van een dowhill boarder gebruikt. Op verzoek van mevrouw Vrolijk heb ik nog wat met de kleuren gespeeld van de foto. ik heb twee eindresultaten  zie de foto’s voor het eind resultaat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3D Lasercut opdracht

 

De opdracht was: Maak een ontwerp van een voorwerp, laat het lasercutten en zorg ervoor dat het  2D voorwerp een 3D voorwerp word. Zo gezegd zo gedaan. Kick en ik zijn eerst gaan brainstormen over wat we nou wilden maken. Uiteindelijk kwamen we uit op een platenspeler omdat we beiden een groten passie voor muziek hebben. We vonden beide dat alleen een platenspeler niet genoeg was, dus we hebben een uiteindelijk een versterker en platenspeler in een gemaakt. Eerst zijn we begonnen met het ontwerpen van het doosje waar alle knoppen, de naald en de plaat op moeten komen. Vervolgens hebben we de knoppen en de toonarm ontworpen. Vervolgens is alles gelezercut en konden we de platenspeler in elkaar zetten. Zie foto’s voor eindresultaat.